“rustdagje” en tijd voor een verslagje van onze reis.

De start van onze reis in Bangkok verliep eigenlijk heel soepel. Goede vlucht gehad en vervolgens geld pinnen, simkaart kopen en taxi regelen. Een taxi regelen gaat even anders dan anders. Je moet namelijk naar een automaat om een nummertje te trekken. Duurde even voordat we dat doorhadden (hahaha).

Hotel was goed, letterlijk aan de Riverside, zwembadje erbij. In de avond overgestoken en achter het hotel aan de overkant lagen straatjes vol met kraampjes en leuke restaurantjes.

Hebben hier de nodige drankjes genuttigd en ons buikje rond gegeten. Wat ons al gelijk opviel waren de vele oude mannen die nog graag een jong meisje willen scoren (misschien denken ze dat over mij ook wel, omdat ik naast mijn dochter loop) Zie ze wel allemaal kijken.

29e woensdag.
De dag van de 9 uren fietstocht bij Co van Kessel. We hadden een leuk groepje van 5 mensen. Je gaat eerst door de Chinese wijk, China Town. Best leuk om even naar de verschrikkelijke troep te kijken (stinken niet normaal). Dan kom je al snel bij de oude dieseltrein. Nog met schroot betimmert en banken waar je voorzichtig op moet gaan zitten anders dondert de zitting er af. Treinritje gaat richting het oosten en duurt een klein uurtje. Daar staan de fietsen al weer klaar.

Je gaat vervolgens over hele smalle paadjes langs het water. Als je niet uitkijkt “plons” en dat is niet fijn met al je waardevolle spulletjes bij je. Dus heel erg goed opletten. Vonden we beide wat minder. Je hebt zo geen tijd om de omgeving te bekijken. Na een heerlijke lunch met lokale specialiteiten konden we even lekker relaxen. Ik lag gelijk weer is te snurken hahaha. Eenmaal weer op de fiets volgde een heel saai stuk en je kont gaat dan aardig zeer doen van het zachte zadel en het gehobbel. Waren dan ook blij dat we bij de boot/grote kano waren.

Kregen eerst nog een paar broden om de catfish te voeren. Niet normaal. Honderden die vechten om een stukje. Waren ook geen kleintjes, gemiddeld schat ik de 75cm.

De boottocht die volgde was super. Had z’n mega motor. Wel vet als hij dat ding open gooit. Je hoort dan de turbo fluiten. Vroemmm…. heerlijk.

Bij de bochten moet de schipper echt vechten. Hangt bijna helemaal buiten boord. Op de terugweg moesten we nog een stukje met de trein. Was heel de tijd afwegen of we er uit zouden gaan (i.v.m. de afstand tot het hotel). Uiteindelijk hebben we het laten gaan. Onze gids gaf ons de tip om met de boot terug te gaan over de Riverside (i.p.v. met de taxi door de drukke stad). Whow…. Helemaal top. Was echt de kers op de taart. Parkeerde precies achter ons hotel!

30e donderdag. Op naar Siem Reap (uurtje vliegen).
Ook in Siem Reap kwamen we weer lekker vlot door de douanen. Wederom simkaartje en geld regelen was geen probleem. Ben er wel achter dat je hier beter dollars kan hebben dan Riel.

Ken Siem Reap niet meer terug van 10 jaar geleden. Is nu net een disco stad. Wat een herrie ’s avonds. Hebben gelukkig een hotelletje net buiten die herrie. Om lekker te eten kan je overal terecht. Keuze is oneindig. Gelukkig hebben we ook nog een tent gevonden waar ze bloody mary hebben voor Roos.

31e De dag van de Tempels van Angkor.
Hadden ons verslapen voor het ontbijt. Dus dan maar heel relax. Beneden gekomen kregen we toch nog een ontbijtje. Na wat wikken en wegen hebben de taxi die ons vanaf het vliegveld naar hotel heeft gebracht een app gestuurd. Heeft ons super goed rond gereden en sprak goed Engels. Veel mensen kiezen voor een tuktuk, maar tussen de tempels door in een koele auto zitten is niet verkeerd.

Denk niet dat de chauffeur ooit klanten heeft gehad die de tempels zo snel bekeken hadden. Hebben er vijf gezien in precies drie uur hahahaha.
Wat dat aangaat is de appel nooit ver van de boom gevallen. Roos kijkt ook wat rond en heeft het dan wel gezien. Kort maar krachtig, echt mijn ding! Tempel Ta Prohm (tomb raider tempel), die met die wortels van bomen eromheen, viel ons eigenlijk tegen. Veel bomen zijn weggehaald, omdat de tempel echt op instorten staat. Angkor Wat, de grootste, is echt een toeristische trekpleister. De mooiste waren in onze beleving eigenlijk Bayon en Ta Keo!

Vandaag de 1e houden we rust. We zoek straks een massage tent op om onze spieren is lekker los te maken. Wordt hier helemaal zen!!

Tot het volgende verhaaltje.
Groetjes Roos en Frank

ps. vergeet niet naar de rest van de foto’s te kijken

One thought on ““rustdagje” en tijd voor een verslagje van onze reis.”

1. Superleuk om dit te lezen. Tis ook zo goed geschreven, ik zat er meteen helemaal in.
    Kan niet wachten op t volgende verhaal.