Weer even tijd voor een update

Roos zit achterover om haar nagels te laten bijvullen en ik zit daar toch maar een beetje bij.

Wat vonden we van Koh Rong?
We hadden gekozen voor Palm Beach Resort, dit was op zich geen slechte keus, het resort had een prachtig uitzicht op de zonsopgang over zee. Echter waren wij daar niet de enige gast en  was het een komen en gaan van groepsreizen. Vooral in de ochtend was dit niet fijn. Soms is er geen plek om te zitten voor het ontbijt (In de ochtend wil je toch het liefst even een goede bodem leggen op je gemakje). Het huisje ($100) wat we huurden is tegen een berg aangebouwd. Het comfort op een eiland is natuurlijk altijd vele malen minder dan op het vaste land. Dit hadden we dan ook in onze verwachtingen meegenomen. Toch waren we het beide wel eens dat het voor die 100 dollar wat meer had mogen zijn, aangezien het ontbijt ook niet is inbegrepen. Het water moeten ze hebben van de regen, waardoor je moet douchen met een een klein straaltje. Verder is het wel goede locatie om alle kanten op te gaan. Dat vonden we dan weer wel top!

6 febr.
We wilden nog graag een snorkel tour doen. Hadden gehoord dat deze tocht vanuit Lonely Beach leuk en relaxt was. Het was wel weer even een uurtje wandelen (maar dat mag ook wel na al die kilo’s eten en liters alcohol hahaha…). Daar aangekomen hebben we eerst weer Trees en Rob begroet. Om 10 uur waren we al onderweg naar de juiste spot om te snorkelen. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik had er meer van verwacht. Water is wel helder. Maar tjahhh…. Koraal was niet echt kleurrijk. Hebben zeker anderhalf uur rondgezwommen. Op de boot was het dan wel weer super gezellig. Geen haast, alle tijd om nog eens het water in te gaan. De kapitein, een local, zorgde voor een lekker stuk fruit en liet ons zijn “water” proeven (jaja, daar zat gewoon veel alcohol in). Trees en Rob hadden aan wal nog net niet de wijn klaar staan… maar dat duurde ook niet lang hahaha. Heerlijk gekletst, gezwommen en geproost. De tijd vliegt voorbij als je plezier hebt . Voor je het weet moesten we weer de boot in om terug gaan naar Palm Beach. Eenmaal aangekomen hadden we geen zin om in de drukte te eten dus zijn we naar een andere strand tent gegaan. Daar hebben we een Engels stel ontmoet. Pfff je wil niet weten hoeveel drank we achter over hebben geslagen. Eten is er uiteindelijk niet echt van gekomen. Weten niet eens hoe we terug zijn gelopen.

7 febr.
Een Nederlands meisje adviseerde ons om tijdens ons bezoek ook naar Coconut Beach te gaan. Het was wel ruim een uur met de brommer over soms zeer hobbelig wegen wat lekker rustig aan rijden betekent. Wauw… Phoe het was hier weer een paradijs. Echt prachtig. Je ziet daar wel wat oudere kerels die nooit uit hun pubertijd zijn gekomen, maar goed ieder zijn ding. Hier weer lekker gezwommen, gegeten en wat gedronken. Het werd snel weer tijd om terug te gaan. Inmiddels weet mijn navigator, ons Roos, de weg al uit haar hoofd. Op het eind het strand weer op gehobbeld. Hebben bij Palm Beach een stuk barracuda gegeten. Jammie Jammie… Een mooie afsluiter op dit eiland.

8 febr.
De dag van vertrek, helaas was het een dag eerder dan gepland. Er was geen andere optie want we wilden het vliegtuig op tijd halen. Daarom moesten we vroeg opstaan. Trees en Rob gingen ook weer terug,  zij moesten nog vroeger met een bootje vanuit Lonely Beach komen om met ons verder mee te varen naar Sihanoukville. Bij een rustige zee is dat iets van twee uur varen. Daar aangekomen hebben we afscheid genomen. Trees en Rob gingen weer op de fiets en wij naar een luxe hotel, geboekt door Roos, met allemaal van zwembaden van waaruit je over de zee kijkt. Daar werden we rondgereden in een golfkarretje (echt decadent… pfffff.. moet zeggen dat went snel hahaha). Helemaal top. Hebben ook nog de zonsondergang vanuit een luie ligstoel liggen aanschouwen.

9 febr.
De dag van de vliegtuigen.
Vandaag hebben wee de hele dag gevlogen. Tijdens onze vluchten even gekeken hoe dat we de reis verder zouden indelen. Roos wilde nog graag naar een eiland, maar samen besloten dat dat teveel van het goede zou zijn in die 10 dagen. Na drie vliegtuigen stonden we ‘s avonds om 22 uur in Chang mai. Hier gaan we gewoon wat rond rijden en dan zien het wel. We zitten in hotel POR in het oude gedeelte van de stad. Prima hotel, met een lekker ontbijtje!

10 febr. Chang mai
In de ochtend hebben we heerlijk ontbeten. We wilden vandaag een paar tempels gaan bekijken, verder wilden we niet veel gaan doen. Eerst kwamen we bij een nagelstudio uit. Dit kwam goed uit. Ik lekker liggen luieren en Roos kon mooi alles weer bij laten werken. Zowel haar vingers als haar voetjes. Tempels bezoeken? Dat kon niet! We hadden de juiste kledij niet aan. Toen zijn we maar lekker gaan eten en hebben we nog wat rond geslenterd door wat winkelstraten. Wat een verschrikkelijke troep verkopen ze hier!! Wilde een paar nieuwe Teva’s hebben. Nou, deze zul je hier nooit vinden. Bij het hotel kregen we een tip om naar een shopping mall te gaan. Dit werd dus een Taxi… wat natuurlijk eerst wat onderhandelen betekent. De mall was prachtig, ze hadden voor ieder wat wils. Hier konden we ook lekker sushi eten of hotpotten, waarbij alles op  zo’n lopend bandje voorbij komt. Voor een anderhalf uur ongeveer $15. Nou dat is meer dan lang genoeg. Klapte zowat. In de buurt van het hotel hebben we nog een paar borrels gedaan en snurken maar.

11 febr Ban Khun Chang Khaian tempel.
’s Morgen hebben we  eerst even een scooter gehuurd. Alles goed uitgevraagd en toen op weg. Nha … na vijf minuten hadden we al een bekeuring, 500 Baht. Ze waren wel  super aardig, want we mogen nu drie dagen zonder problemen rond rijden. Eerst de bijna droge waterval bezocht, waarna we gelijk zijn doorgegaan naar de tempel. Bij de tempel moesten we flink wat trappen lopen. Boven was het wel pracht en praal. Hier zitten dan van die westerlingen op hun knieën boeddha te verheerlijken? Waarschijnlijk zijn ze de weg kwijt hahahaha. Terug bij de scooter wilden we naar de top. Daar had de scooter (125cc) toch moeite mee. Roos moest hier en daar een beetje duwen. Snap er niets van, zo zwaar ben ik toch niet. Zal wel aan de steilheid van de berg liggen. Het was nog een flink stuk ploeteren om bij de top van de berg en het viewpoint te komen. Uitzicht was trouwens niet super, dat was dan weer wel jammer. Het uitzicht was nogal heiig. Terug weg met scooter was een fluitje van een cent. ’s Avonds lekker gegeten bij The Riverside Restaurant en nog een borreltje gedaan. Konden weer terug kijken op een leuke dag.

Roos &
Frank

ps. check de rest van foto’s hier

One thought on “Weer even tijd voor een update”

1. Heb alles weer met een glimlach zitten lezen. En stiekem ook jaloezie. Wat een stranden!!! Geniet maar goed, want hier is het bar en boos..
    Groetjes uit het altijd gezellige t heike xx